Oldal kiválasztása

A honlapkészítés árak csapdája

Szerző:

A végén akár dupla árat kell fizetned, ha ezekre nem figyelsz…

Úgy érzed kell egy új honlap tegnapra? Gyorsan kiküldesz 10-20 e-mailt, abból csak lesz 5-15 ajánlatod, amiket összehasonlítasz és a honlap árak alapján kiválasztod a legjobbat? Ne tedd! Mert ha nem értesz hozzá, nem fogod tudni az áron kívül, hogy mit nézz. A sok ajánlatba, információba belezavarodva végül olyat fogsz megrendelni, amire nincs is szükséged.

 

Számtalanszor keresnek meg ügyfelek javításra váró WordPress honlappal, mert rosszul döntöttek és most nem tudják hogyan lehetne tovább fejleszteni a honlapkészítő cég által elkészített site-ot, hogy ne kellejen új honlapot csináltatniuk. Dupla annyit fizetve, mint amennyit a weboldal készítés csomagok tartalmaztak.

Miért baj, ha weboldal készítés ár iránt érdeklődve gyorsan bekérek minél több ajánlatot?

Fordítsuk meg. Te mit szólnál, ha kapnál egy árajánlatkérő e-mailt pár sorban egy olyan projekt kapcsán, amihez sokkal több fontos infóra lenne szükség. Tisztelet a kivételnek, sokszor az ügyfelek nem veszik a fáradtságot, hogy konkrétan leírják mit szeretnének, sőt még a címzett nevét sem írják ki. Pár soros levél, elküldve 15-20 helyre, aztán elindulhat a barkóba.

Úgyis ingyen van, maximum nem fogadom el az ajánlatot. Ezzel az a baj, hogy a honlapkészítő cégek ezt pontosan tudják, így elképzelhető, hogy nem éri el az ingerküszöbüket és nem válaszolnak. Mert látják, hogy 19 másik helyre is ki lett küldve az ajánlatkérő e-mail, így valószínűleg a honlapkészítés ár lesz a fő szempont. Olyan ez, mintha pályáztatva lennének a cégek, úgy, hogy ők nem adtak be pályázatot. Más részről érthető, hogy az ügyfél ezt honnan tudná, ő csak egy klassz, igényes honlapot szeretne, korrekt áron és miért fizetne többet azért, amit olcsóbban is megkaphat. Mivel nem ért ehhez a szakmához (különben nem kért volna segítséget) ezért kérte be a honlap készítés árajánlatot.

Egy profi cég, vagy nagyobb ügynökség, mely tele van munkával, valószínűleg nem fog foglalkozni ezzel az árajánlattal. De akkor mikor foglalkozna vele? Ha azt látja, hogy az ügyfél amikor bekéri a honlap készítés árat, előtte 2 percnél több energiát tesz a dologba. E helyett azonban cserébe akár több órányi munkát is bele kell tennie ahhoz, hogy pontosan kitalálja, mit szeretne az ügyfél és utána beálljon huszadiknak versenyezni.

 

Mihez kéred pontosan a weblapkészítés árakat?

Weboldalhoz, webshophoz? Ha weboldalhoz, akkor hány aloldalra van szükség? 5-re vagy 50-re? Mennyi tartalom lesz a honlap egyes aloldalain kb.? 1-2 oldal vagy 6? Milyen funkciók kellenek, például hírlevél rendszer, űrlapok, kereső? Ezek konkrétan milyenek legyenek, hol és meddig őrizzenek adatokat, melyek természetesen a GDPR-ral is összhangban vannak. Rendelkezel marketinggel és ez alapján letisztult, egységes arculati tervvel, logóval? A képek adottak, vagy azokat még szerkeszteni kell?

Webdizájnra is kérsz árat, vagy csak egy előre gyártott grafikai sablonnal szeretnéd felépíttetni az új honlapot és ezt kell, hogy a weboldal ár tartalmazza? Rendelkezésre áll a tartalom (szöveg, kép stb.) mely feltöltésre kerül majd? Többnyelvű honlapban gondolkozol? A kötelezően előírt cookie sávra is szükség van és annak beállítására? Ha webshopot szeretnél, akkor hány termékről van szó és annak hány variációjáról (például cipők alkotják a termékeket méret és szín alapján)? Milyen fizetési modul jöhet szóba: bankkártyás fizetés, utánvét, átutalás, esetleg PayPal?

 

Nem kevés kérdés és érthető, ha ezekre nem tudod a választ, sőt még a kérdéseket sem ismered. Ezért van szükség egy WordPress szakértőre, aki ebben segít. Különben olyan, mintha azt kérdeznénk egy autószalonban, hogy „Jó napot, mennyibe kerül egy autó?” Melyik? Évjárat, márka, motor teljesítmény, extrák, szín stb. nélkül nehéz lesz megmondani. Te kapsz 20 csillió ajánlatot a weboldal készítő kisiparostól és a végén már arra sem fogsz emlékezni, hogy mi a különbség.

 

Jönnek a buktatók, aminek később megiszod a levét

Mivel nyilván nem értesz hozzá, így nem tudod mire van szükséged és azt fogod megvenni, amire valójában nincs szükséged. Például, ha előre gyártott sablont választasz azt tudtad, hogy ha ingyenes, vagy idővel megszűnik a cég, esetleg link a hozzáállás, akkor idővel abbahagyhatják a fejlesztést? Ez azt jelenti, hogy a honlapod szépen szét fog esni, nem fog működni, vírusos lesz és legrosszabb esetben ki lesz golyózva a Google keresőből. Ha az ügyfeleid adataival visszaélnek, akkor a hatóságoknak is lehet magyarázkodni. És lehet újrakezdeni a honlap felépítését.

De miért ajánl ilyet egy WordPress fejlesztő cég? Ha nem WordPress programozó, csak például sablonokból épít honlapot, akkor érdeke, hogy ezt adja el neked. Ez nem azt jelenti, hogy a grafikai sablonokkal baj van és nyilván senki nem szavatolhatja, hogy a support örökké működjön, de azért vannak előzetes tapasztalatok.

Másik buktató – de számtalan variációt lehetne megemlíteni -, hogy nem jogtiszta elemeket használtok. Ezáltal általában nem lehet frissíteni sem és idővel ugyanúgy szét fog esni a honlapod.
A másik, hogy divatos az egy aloldalból álló honlap. Azt tudod, hogy SEO szempontból el is buktál, mert nem lehet az aloldalakat kulcsszóra keresőoptimalizálni az egyoldalas honlapok esetén?

 

Hogyan érdemes megtudom, hogy mennyibe kerül egy honlap készítése?

Először is szedd össze, hogy mire van szükséged. Ne spórolj marketing és SEO szakemberen, mert ez olyan, mintha fél tudással (ha nem értesz hozzá) elkezdenél házat építeni. Biztos, hogy a végén olcsóbb lesz, ha egyáltalán túléled és nem szakad rád az egész? Látod, hogy ha egyetlen aloldalból áll a honlapod és organikus (természetes és nem csak folyamatosan fizetve), szeretnéd, ha forgalom is lenne rajta már ott elronthatod a dolgot. Természetesen azoknak az oldalaknak is megvan a szerepe, funkciója és nagyon hasznosak. De a kérdés, hogy te mit szeretnél pontosan, mert nincs két ugyanolyan honlap. Ezért a weboldalkészítés árak egyediek.

Nézd át a WordPress fejlesztők oldalait. Melyik szimpatikus? Írhatsz többnek, de ne vidd túlzásba. Természetesen tanácsot is kérhetsz tőlük, de ne gondold, hogy ingyen fog órákig ötletelni neked és lehet, hogy hosszú távon jobban járnál, ha honorálnád ténykedéseit. Nem mindegy, hogy a website, amit terveztek, később ha igény van rá, tovább fejleszthető-e, vagy hiányoznak az alapok és emiatt újra kell az egészet építeni.

Nézd meg a honlapkészítés referenciákat. Fontos az ár, de nem ez minden. Megbízható az illető? Egy nyelvet beszéltek? Egy személyben ért a SEO-hoz, illetve marketinghez, szövegíráshoz, weblapfejlesztéshez, webdizájnhoz, hoszting szolgáltatáshoz és persze a kávéfőzéshez is? Specialista vagy picit ehhez és ahhoz is ért? Ő fogja később akár karbantartani, javítani, tovább fejleszteni a WordPress honlapodat, így fontos, hogy könnyen és korrekten tudj vele együtt dolgozni és több alternatívát is adjon, mint WordPress szakértő, hogy megtalálhasd a számodra legjobb megoldást.

 

A félrevezető weboldal készítés árlista óradíj alapján

Megadhatnak óradíjat neked. És honnan tudod, hogy hány órába telik elvégezni az adott munkát? Rosszabb esetben a weblap készítő sem tudja, ezzel csak magát védi le. És hiába mondja, hogy óránként 10.000 vagy 20.000 Ft. Lehet, hogy harcedzett programozó és ezért dupla árat kér az óradíj alapján. Erre azt mondod az árajánlatban szereplő óradíj alapján, hogy ez drága. És mi van akkor, ha ugyan dupla áron dolgozik óradíjban, de negyed annyi idő alatt megoldja a problémádat, azaz fele annyiba kerül, mint a másik, aki fele annyi óradíjat jelölt meg az árajánlatban, mert tudja, hogy nem olyan ügyes? Drágább, lassabban is dolgozik és lehet, hogy kevésbé kreatív, mert nincs akkora tudása. Kivételek természetesen mindig akadnak.

 

Weboldal készítés csomagok csapdájában

Minden honlap más. Más igényekkel. Ezért ugyan nagyobb fáradtsággal jár, de érdemes személyre szabott weblap árakkal dolgozni, mint 3 csomagból mindenkinek kiválasztani a legjobbat. Általában presszionálják a középső ajánlatot, ami az értékesítési manipuláció része. Így sok esetben valójában egy ajánlat közül lehet választani. Ez a honlapkészítő cégnek könnyíti meg a dolgát, de nem az ügyfélnek kedvez (tisztelet a kivételnek). Minek fizessünk azért, amire nincs is szükségünk és hogy lesz benne az előregyártott csomagban az, amire szükség lenne?

 

Egyedi weboldal készítés vagy WordPress

A WordPress motor ingyenes. A testreszabásért, tovább fejlesztésért kell fizetni. A legnépszerűbb weboldalkészítési forma, hírportálok, tv társaságok és komoly kormányzati szervek is ezt választják, lásd TV2, BBC, Fehér Ház, Harvard Egyetem stb.

Előtte csak egyedi weboldalkészítés létezett. Ez azt jelenti, hogy minden honlapot a 0-ról kellett felépíteni, ami több időbe telik és drágább is. Ráadásul az ember ki van szolgáltatva a honlapkészítő cégnek, mert ő ismeri pontosan, hogy hogyan lett leprogramozva, lefejlesztve a honlap.
A WordPress-hez számtalan, akár ingyenes funkció is bekapcsolható és grafikai sablont is lehet hozzá venni. Ez azt jelenti, hogy lehetőség van arra, hogy webdizájn elkészítése nélkül, előregyártott profi, trendi, letisztult grafikai elemeket használjunk fel. De arra is van lehetőség, hogy a WordPress motort alapul véve, egyedi fejlesztéssel kiegészítsük azt akár a funkciók, akár a megjelenés kapcsán. Ezáltal gyakorlatilag bármit kihozhatunk belőle.

A WordPress weblap készítéshez egyébként nem feltétlenül van szükség programozói tudásra. Tanulással szinte bárki beletanulhat a dologba. Ráadásul alapból jár hozzá az admin menü, így saját magunknak is tudjuk szerkeszteni a honlapunkat és nem kell mindig a weblapfejlesztőtől függni, várni rá és fizetni minden egyes módosításért.

 

Weblap készítés árak

Az igényektől függnek és a funkcióktól, weblap nagyságától a weblap készítés árak, de egy egyszerűbb, pár oldalas honlap webdizájn nélkül, grafikai sablonokat felhasználva átlagosan 200.000 Ft-tól indul és akár 1.000.000 Ft-ba is kerülhet attól függően, hogy mire van szükség és milyen technológiát használunk. A gyanúsan olcsó honlapok sok esetben futószalagon készülnek és 1-2 naponta hoznak létre újat, így nemigen marad idő tesztelni, javítani, csak gyorsan összerakják őket.
Természetesen elképzelhető, hogy valakinek ez is megfelel és nem baj, ha a cégét egy gyenge minőségű honlappal azonosítják, esetleg ugyanolyan sablonnal készül el, mint a többi és így csak a tartalmat cseréli le rajta a weblapkészítő.

A weblapkészítés árlista lehet tételes, mert így van lehetőség csak azt kiválasztani, amire szükségünk van és később is megrendelhetjük a többi weblapfejlesztést. Szükség lesz hoszting céget is keresnünk, ahol a weblapunkat fogjuk tárolni. Ezért folyamatosan fizetnünk kell. Ez nagyjából 15.000-50.000 Ft között mozog, attól függően, hogy milyen szolgáltatásokat tartalmaz. Példának okáért SSL tanúsítvány (ez alap, enélkül visszaesik a honlap látogatottsága), back up rendszeres elkészítésének gyakorisága, ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje, esetleg nemcsak online, hanem telefonos elérhetőség stb. Szükség van a domain név után is fizetnünk, mely nagyjából 2.000-3.000 Ft / éves költséget takar.

A weboldal készítés árak tehát nem egzaktak. Fel szokott merülni a kis betűs rész. Ha egy ajánlat kis vagy normál betűvel részletesen tartalmazza a feltételeket az hasznos, mert így előre tisztázva, le vannak fektetve a feltételek. A szerződés megkötése amúgy is alap a céges weboldal készítés során. Ha ezek nincsenek meghatározva, akkor egy konfliktusban nehéz megállapodni, mert mindenki a saját igazához kezd el ragaszkodni védekezésként. Ez természetesen nemcsak a honlapkészítés árakra igaz.
Rossz megoldás az is, ha a honlapot nem WordPrsess szakember, hanem ismerőseink véleménye alapján készítjük el, akik nem értenek hozzá. Sőt, a konkurencia is elfogult lehet egymás között, így döntőbíróként semmiképpen sem szabad rájuk tekintenünk, mert mindenki a saját lovát dicséri. Az ügyfél pedig nem ért hozzá, így nem tud ő sem igazságot tenni.

Fontos, hogy a WordPress honlapunk karban legyen tartva és vírusokkal szemben védett legyen. Nem mindegy, hogy készítünk-e rendszeresen teljes biztonsági mentést róla és hogy a tárhelyszolgáltató inkrementális (csak a módosításokat menti) vagy teljes mentést végez el.

 

Ügynökségek, szabadúszó weblapfejlesztők és kisebb csapatok

A komoly, nagy ügynökségek dolgoznak általában a legdrágábban. Azonban az ő esetükben szinte biztos, hogy nem fognak holnap váratlanul eltűnni. Előfordulhat, hogy a weboldal készítés árat úgy határozzák meg, hogy egy szabadúszóval megcsináltatják és egy 0-át hozzáírnak. Ha van hozzáadott érték, akkor ez érthető. Hiszen a marketing és értékesítési tevékenység is munka. Nem olyan könnyű új ügyfeleket találni. Ráadásul projekt menedzserre, ügyfélkapcsolatosra, webdizájnerre, WordPress programozóra is szükség van. Egy nagyobb irodának van fenntartási költsége stb.
Ennek mind van előnye és hátránya. Az egyszemélyes szabadúszó weblapfejlesztő általában olcsóbban dolgozik, de előfordulhat, hogy eltűnik rosszabb esetben a jelszavaiddal együtt, esetleg elfogy a szabad kapacitása.

Nincs szakmai közegben nap, mint nap, így nem tud ugyanúgy fejlődni, megkérdezni a kollégáját, hogy több szem többet lát alapon megtalálják a legjobb megoldást az ügyfélnek.
Az arany középút valahol a kisebb csapatok esetében határozható meg. A honlapkészítés árak pedig természetesen ehhez igazodnak.

Könnyű weboldalkészítéssel kapcsolatos vállalkozást indítani, így az egyszerűbb dolgok olcsóbbak lehetnek

Mivel a honlap összekattintása viszonylag egyszerű, speciális eszközökre, tudásra sincs szükség, ezért sok honlapkészítő vállalkozás született. Más piacokon is lehet túlkínálat, de nagy tudású WordPress fejlesztőből már kevesebb van a piacon. Kész elemekből viszonylag könnyebben össze lehet rakni a honlapot, de mikor speciális igény merül fel vagy valami összeakad a másik bővítménnyel, akkor elkél a szaktudás.

Emiatt nem mindegy az sem, hogy mindent pluginnal próbálunk megoldani vagy egyéb megoldást használva kódolunk helyette. Ugyanis a több tucat plugin biztos, hogy be fogja lassítani az oldalunkat. Erre a grafikai sablon is képes, ha komplikáltan lett megírva. Éppen ezért az a legjobb, ha az alapokat is profi WordPress szakértő rakja össze.

Mivel elég sok WordPress-t hoztak javításra, továbbfejlesztésre hozzánk, ezért elég sok tapasztalat gyűlt össze, hogy a tákolástól a professzionális megoldásig mennyi féle megoldással próbálnak problémákat megoldani.
Találkoztam feltört honlapokkal, amiket a webfejlesztő hibájából törtek fel, mert fent felejtette a pótkulcsot. Esetleg az egyik grafikai sablont, amit évekig nem frissített.

Láttam már 10-20 grafikai sablonnal rendelkező oldalt, amelyiket mind végig próbálgatták rengeteg pluginnal, amit ugyan töröltek, de az adatbázisban a prefix alapján ott maradt egy része, ami nem túl szerencsés. Sok érdekesség merült fel az évek során.

 

Először érdemes a WordPress honlapodat megjavítani és legvégső esetben újat csináltatni

A lényeg, hogy ha lehet, érdemes kijavítani a WordPress-t, megszerelni, azaz továbbfejleszteni és csak végső esetben új honlapot csinálni. Kisebb büdzséből és energiából megoldható. Miért dobnánk el a régit, ha javítható? Új honlapkészítés akkor sem feltétlen szükséges, ha csak új dizájnban gondolkodunk.

Elképzelhető, hogy a régi sablonnal is lehet arculatváltást létrehozni, vagy tervezhetünk egy letisztult arculatot és azt megjeleníthetjük a honlapon. Erre is lehet honlapkészítés árat kérni. Azt azonban ne felejtsük el, hogy lehet, hogy mi már unjuk a honlapunkat, mert évek óta bámuljuk, de az ügyfeleknek még új és ők fognak vásárolni.

 

Bármikor felmerülhet plusz költség a honlapkészítés árakon túl

Ha grafikai sablonban gondolkodunk, akkor ne csak a mintaoldalakat nézzük meg, hanem a support megbízhatóságát is. Lehet, hogy egy srác létrehozott egy sablont, eladta 80 dollárért 30 embernek, de többnek nem tudja eladni, így bezárja a vállalkozását és nem fogja tovább fejleszteni a sablont. És ha baj van nem tudsz hozzá fordulni. Arra is volt már példa, hogy megállapodott a honlapszerkesztő felületet létrehozó céggel, hogy a fizetős frissítéseket ingyen adják neki, így ha az ügyfél rajta keresztül veszi meg a sablont, akkor az benne van az árban, aztán változott a figura és felrúgták a megállapodást.

Ez azt jelenti, hogy a grafikai sablonhoz jár egy szerkesztő, mely segítségével szerkeszteni tudod a grafikai elemeket, de azt sem fejlesztik, frissítik örökké ingyen. Ez is külön pénzbe kerülhet, ráadásul rendszeresen.
Ugyanebbe a kategóriába tartoznak a fizetős bővítmények is, amik a funkciót adják a WordPress-hez.

Láttunk arra is példát, hogy egy ingyenes plugint beépítettünk, ami egyszercsak havi díjas lett, például az Akismet plugin, ami segít abban, hogy a spam-eket megszűrjük, ha valaki példának okáért a kapcsolati formon keresztül üzenne neked vagy hozzászólna egy posztodhoz.

 

Az ügyfelek nem mindig kapnak azonos árajánlatot

Előfordul az is, hogy ugyanarra a munkára más-más árajánlatot kapnak az ügyfelek a weboldalkészítés kapcsán. A honlapfejlesztő felméri, hogy mennyire nehéz vagy könnyű együtt dolgozni az adott ügyféllel. Ha például úgy kell 15 e-mail segítségével kikönyörögni azt, hogy pontosan mit szeretne és nem motivált, nem érdekli a saját vállalkozása, akkor ezt a plusz munkát sokan beleszámolják az ajánlattételbe a weboldal árak közé. De az is lehet, hogy elutasítja az illetőt.

Pontosan emiatt fontos, hogy mindenki komolyan vegye a projektet és a lehető legtöbbet beleadja a közös alkotói folyamatokba. Az, hogy mit szeretnél, az te tudod, de hogy ez hogyan valósítható meg, azt csak a weblap készítő tudja pontosan.
Ez természetesen fordítva is igaz. Ha a weblapfejlesztő, webdizájner jó szakember, de kiégett, vagy magának való introvertált, az nem biztos, hogy túl nagy lelkesedést fog az ügyfélből kiváltani. Ha az ügyfél felkészült, tanulmányozza a WordPress honlapkészítés rejtelmeit, akkor nemcsak olajozottabban fog menni a dolog, de költségkímélőbb módon is.

 

Mi történik azután, hogy elkészült a honlap?

Semmi. Több milliárd honlap van. Azzal, hogy születik egy újabb, senki nem fogja megtalálni. A Google is linkeken keresztül térképezi fel a honlapokat. Éppen ezért a Search Console és Google Analytics regisztrációja a következő lépés.

Így közvetlenül a Google-tól kapod egyből az adatokat. Ez arra is jó, hogy lásd milyen kattintások történnek a honlapodon, ki, honnan, mennyi ideig és mit csinál rajta. Legyen szó a fizetett hirdetések (például Google Ads) és SEO eredményekről, amikor példának okáért valaki beírja a keresőbe az egyik kulcsszót és a te honlapodat találja meg ennek köszönhetően.

Mindenképpen kell számolni plusz költséggel a weblapkészítési árakon felül, ha forgalmat is szeretnél a honlapodra és nemcsak egy bemutatkozó oldalként hoztad létre, hogy találjanak infót a cégedről, ha rád akarnak nézni.

Ehhez érdemes marketing szakemberrel dolgozni, ha nem értünk hozzá és fél tudással inkább ne kísérletezzünk, ha tényleg fontos, hogy minél hamarabb legyen eredménye ténykedéseinknek. Ha pénzt keresünk honlapunkkal, webshopunkkal, akkor amúgy is bele kell kalkulálni ezeket a plusz befektetéseket.

 


Miket kell tudnia a weblapodnak?

Az, hogy mobilbarát, az alap. Tableten, desktopon is tökéletesen kell muzsikálnia. WordPress honlaphoz jár az admin felület, így bármikor tudod szerkeszteni magadnak a honlapodat. A honlapkészítés árak kérdéses, hogy ezen kívül mit tartalmaznak még. Mennyire gyors? Van-e benne tűzfal, hogy ne lehessen könnyen feltörni? Egyáltalán szép, egységes arculattal rendelkezik, pont amilyet szerettél volna? Az is alap, hogy könnyen lehessen a keresőoptimalizálással kapcsolatos dolgokat beállítani. Ezt egy pluginnal könnyen meg lehet oldani a WordPress esetében. Legyen rajta automatikus számlázási szoftver, mely segítségével nagyobb webshop esetében az ügyfél is ki tudja állítani a számlát? Például a Billingóval ez is megoldható.

 

Drótváz, UI és UX

Webdizájn készítése esetén szükség lehet drótvázra. Ez azt jelenti, hogy a weblap általában fekete-fehér lényegre törő pontjait, szerkezetét, menüstruktúráját előre elkészítjük. Ez a honlap vázlatos terve. Ez segítség az ügyfélnek és a grafikusnak is. Ráadásul ilyenkor még egyszerűbben lehet módosítani a struktúrát, ha kiderül, hogy másra van szükség. Az UI (User interface) a felhasználói felületet jelenti, lásd grafikai design. Az UX (User experience) pedig a felhasználói élményt takarja, melyek kevésbé vizuálisak. Ezek a tervezés strukturális részeit képezik.

 

Miért szükséges, hogy cégednek honlapja legyen?

A mai világban, ahol a infóáramlás az új kőolaj, többnyire a neten tájékozódunk. Szeretünk utánanézni a dolgoknak, főleg ha új üzleti partnert keresünk. Érdekel mások véleménye és a céggel kapcsolatos infók. Legyen szó termékről, szolgáltatásról. Ezért általában a honlap megléte elengedhetetlen egy vállalkozás számára.

A honlap segítségével saját brand-re is szert tehetünk. Ráadásul a potenciális ügyfeleket saját kommunikációs csatornánkra terelhetjük és így nem kell minden elérésért feltétlenül fizetni a Facebook-nak, Google-nak hirdetéseken keresztül. Hiszen bármikor kiküldhetünk nekik hírlevelet. Uborkaszezonban akciózhatunk stb. A SEO segítségével pár hónap, év alatt bejáratva a honlapunkat szintén megspórolhatjuk, illetve kisebb mértékűvé tehetjük a marketingköltségünket.
Ezután pontosan kiszámolhatjuk, hogy mennyibe kerül egy új ügyfél megszerzése és azt is, hogy átlagosan mennyi ideig vásárol nálunk, rálátunk a pontos adatokra, melyek megmutatják, hogy mi történik pontosan a honlapunkon.

Ma már prospektusok helyett a weblapunkon tud az érdeklődő, lead infóhoz jutni. Segíthetjük ezzel a vásárlást, egyedi dolgokat fejleszthetünk le WordPress szakember segítségével, mellyel meg is előzhetjük a konkurenciát. Ugyanis egyre többen jönnek az online térbe, hogy itt vásároljanak.

 

A honlapkészítés árak egyéb félreveztő részletei

Egy weboldal hasonlóan a házhoz, sosem készül el. Ez azt jelenti, hogy hiába csinálunk meg rajta mindent, karban kell tartani és újra meg kell csinálni rajta azokat a dolgokat, amik fölött eljárt az idő. Emellett mi is és így az igényeink is megváltoznak, új ötletek merülhetnek fel, a technológia is változik. Ami tegnap jónak számított egy weboldalon az ma már lehet, hogy ódivatú. Gondoljunk a régi weblapdizájnra, mely már nem is mobilbarát, annak ellenére, hogy túlnyomórészt azon keresztül látogatunk el a honlapokra.

Nem úgy kell gondolkodni, hogy mindent meg kell csinálni a honlapon, ami csak eszünkbe jut. Egyszer megkeresett egy vállalkozó, akinek a WordPress honlapját kellett javítani. Egy webshopról volt szó és speciális dolgokat is le akart fejleszteni, hogy minden tökéletesen működjön. Megkérdeztem, hogy az elmúlt 1-2 évben mekkora forgalma volt. Azt mondta, hogy nemigen volt forgalma.

Megkérdeztem, hogy ha ezeket a módosításokat elvégezzük marad a büdzséből a marketingre is? Nem. Akkor mi értelme tökéletessé tenni egy honlapot, amit csak a tulajdonos látogat? Lehet, hogy lesznek olyan észrevételek, amiket majd az ügyfelek javasolnak, vagy közben praktikusabb lesz a mi vagy az ő számukra, ha azt is megcsináljuk. A teszt után.

Ha például van egy funkció, ami pár perc plusz munkát generál manuálisan, mert nincs teljesen automatizálva a webfejlesztő által, de heti háromszor jelentkezik és sokba kerülne a fejlesztés, akkor nem biztos, hogy van értelme megcsinálni. Főleg, ha az ügyfél ebből semmit sem tapasztal meg és nem okoz neki kényelmetlenséget.

Az erőforrások, büdzsé alapján kell priorizálni a webfejlesztést. Ahogyan SEO-ban sem akarunk mindent megcsinálni. Lehet, hogy egy harmad költségből sokkal eredményesebbek vagyunk, mert az a beállítás jóval olcsóbb és hatásosabb, mint egy másik. Ez a webfejlesztésre is igaz.

Ráadásul vannak a honlapkészítés árak kapcsán látható és láthatatlan dolgok. Például mikor rákeresünk valamire az interneten és a honlap címeit és leírásait fürkésszük, az alapján hozunk döntést, hogy melyik honlapot válasszuk. Ha tetszik a cím/leírás, akkor ráklikkelünk a Google keresőben és megnyitjuk a honlapot.

Ez a cím és a leírás azonban átírható, ha SEO plugint telepítünk a honlapra és beírjuk a megfelelő hosszúságú szöveget és címet. Ez már SEO munka, de a funkció telepítése, beállítása webfejlesztés. Kérdés, hogy a honlapkészítés árajánlata tartalmazza-e? Idővel szinte biztos, hogy szükség lesz rá.

Ha azonban csak azt nézzük, hogy mik a látható elemei a honlapnak, akkor ebbe bele sem gondolunk és nem fogjuk tudni az árszabáson kívül összehasonlítani egymással a honlapkészítésre beérkezett árajánlatokat.

 

Ha több tucat plugin van a WordPress weblapon, akkor belassulhat a rendszer. Attól függetlenül, hogy sokszor kényelmesebb újabb plugint telepíteni, mint egyet készíteni, vagy a kódba belenyúlni helyette. Érdemes azonban ezt is több oldalról megnézni.

Ha például kapunk Search Console hozzáférést, akkor a mérőkód elhelyezését a honlapunkon (ami kötelező) azt ma már a hoszting szolgáltató is be tudja tenni a TXT-rekord formájában a DNS-konfigurációba (így pontos lesz a mérés), de Címkekezelőt is használhatunk, hogy egy helyről tudjunk minden mérőkódot menedzselni és ne kelljen folyton a WordPress webfejlesztőt felkeresnünk, illetve teleszórnunk újabb pluginokkal a weboldalunkat.

Tehát az jó, ha a weboldal készítés ár tartalmazza ezek elhelyezését, de nem mindegy, hogy kicsit több munkával emiatt nem fog belassulni az oldalunk, ami elriaszthatja az érdeklődőket a honlapunkról.

 

Láttam olyan honlapkészítő weboldalt, ahol azt írták, hogy az újabb, legnépszerűbb CMS (Content Management System) rendszer elavult és ezt a saját ősrégi, nem mobilbarát honlapján hirdette, de a referenciák is ebbe a kategóriába tartoztak, amiket bemutatott. Nyilván hazabeszélt, mert a saját rendszerét akarta értékesíteni.

Láttam olyan honlapkészítő céget, amelyik azt írta, hogy villámgyors a honlapjuk és ezt a hoszting szolgáltatást biztosítják ügyfeleiknek. lemértem és a Google test alapján piros tartományban volt a három skálázás alapján, mely pirossal, sárgával és zölddel mutatja ki a különféle értékeket.
Természetesen lehet, hogy azóta máshova költöztették a honlapot, de a szöveg, ígéret nem lett megváltoztatva. Természetesen, ha erről nem írnak, akkor ezt nem feltétlen kell alapul vennünk, mert lehet, hogy egy bonyolultabb grafikai sablont használnak, mely belassítja az oldalt.

Vagy fordítva, egyszerű sablont használnak, mert nem fontos a látványos megjelenés, webdizájn az ő iparágukban, a referenciák úgyis magukért beszélnek. Esetleg olyan helyen hosztolnak, ahol nem a gyorsaság a legfontosabb. Nyilván nem ugyanazt a honlapot fogjuk kapni, mint amit a honlapfejlesztő cég használ és a referenciák közé is a legszebbeket fogja kitenni, még ha ez ízlés kérdése.

És azt sem szabad elfelejtenünk, hogy lehet, hogy az ügyfél ragaszkodott egy csúnya logóhoz, színhez, esetleg elrontva az egységes arculatot, utólag belenyúlt stb. Ezért több oldalról meg kell vizsgálnunk a dolgokat, de azért nem kell azonnal mindent elhinnünk.

 

Láthatjuk, hogy a weboldal árak csak egy szempont a sok közül. Ha csak pár sorban gyorsan kérünk árajánlatot a legolcsóbbra fókuszálva, akkor nagyon sok lényeges elemről megfeledkezhetünk. Emiatt később akár a honlap többszörösét kell majd kifizetnünk. Ha komoly vállalkozásban gondolkodunk, akkor tegyünk bele energiát és egy WordPress szakértő segítségével tervezzük meg. Ezt nem lehet megspórolni, különben később fogjuk ennek az árát megfizetni pénzben, időben, energiában bosszankodásban.

Keresztes Attila

Keresztes Attila

Weblapsuszter

MI (mesterséges intelligencia) működtetését tanulmányozva több, mint 10 éve WordPress rendszerrel foglalkozunk. Nem működik WordPress weblapod, webshopod? Vírusmentesítésre, karbantartásra vagy akár különleges továbbfejlesztésre van szükséged? Esetleg új, prémium minőségű honlapot szeretnél, amire büszke lehetsz és kiemel a konkurencia közül? Keress bátran és mondd el mit szeretnél pontosan.